Zawieszenie

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
jackson
Posty: 361
Rejestracja: czw lis 15, 2007 00:56
Auto: M3 E92
Lokalizacja: Radom

Re: Zawieszenie

Post autor: jackson » czw lip 10, 2008 16:49

Tein działa. Ale nie poprawia komfortu.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » czw lip 10, 2008 16:56

Tein działa. Ale nie poprawia komfortu.
A chociaż go nie obniża? Oczywiście w najbardziej komfortowym ustawieniu ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » czw paź 30, 2008 20:01

Wracam do tematu. Tata w końcu zmienił samochód, więc komfort nie jest już zbyt dużym problemem ;)
Kupiłem grubsze stabilizatory i powerflexy. Chciałbym też założyć gwint i w sumie nie bardzo wiem co wybrać. Zastanawiam się między bilsteinem PSS 10, teinem super street i zawieszeniem ground control takim jak ma Maros, który chyba najwięcej przetestował. I dlatego moje pytanie jest skierowane głównie do Marosa. Które z tych zawieszeń będzie najlepsze na torze?

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: mateush » czw paź 30, 2008 20:04

Z calym szacunkiem, ale nie zauwazysz roznicy na torze miedzy tymi zawieszeniami.
W sumie to nikt z nas nie bylby w stanie, to jest ta sama polka.

Kieruj sie cena/dostepnoscia/wlasnymi preferencjami
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » czw paź 30, 2008 20:07

mateush pisze:nie zauwazysz roznicy na torze miedzy tymi zawieszeniami.
W sumie to nikt z nas nie bylby w stanie, to jest ta sama polka.
Bombel pisze:Ja jezdze na Bilsteinie, chyba PSS9 i tez jest OK, ale z autem nie dostalem klucza regulacji, wiec sie nie bardzo wypowiem...
MaRoS pisze:Ekspert nie wie jakie ma zawiszenie :lol: :wink:

Bombelku, jeździłem Twoim i jeździłem swoim i nie ma porównania imo.
To ja już nic nie rozumiem :shock:

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: Maros » czw paź 30, 2008 23:04

Boś głupi! Ilu ludzi tyle opinii.

1. Ground Control 2. Tein 3. Bilstein (chciaż nie jeździłem na pss10 tylko 9)
Jeśli chodzi o jazde po torze to IMO GC naprawde robi najlepsze wrażenie, auto się prawie wogóle nie przechyla. Ale jest jedno ale... w teinie jest EDFC co jest mega plusem dla tego zawiasu.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » czw paź 30, 2008 23:43

Masz rację. Głupieję już od tych różnych opinii. W każdym razie dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Cytryk
Posty: 36
Rejestracja: pt sie 15, 2008 22:02
Lokalizacja: lubuskie

Re: Zawieszenie

Post autor: Cytryk » pt paź 31, 2008 15:28

Załóż sobie gwint KW ustaw na twardy i masz przyczepność jak w F1 i tatę z głowy :-D
Cytryk M3

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » pt paź 31, 2008 16:39

Jakoś KW do mnie nie przemawia. Tata zmienił samochód, gdyż nawet seria go drażniła na co dzień. Dla mnie seria jest na co dzień fajna, a nawet mogłaby być trochę twardsza. Nie chcę jednak jej strasznie spinać, gdyż samochodu mam zamiar znowu używać na co dzień i nie chcę żeby każda podróż nim była męczarnią. Dlatego szukam zawiasu który jest w najbardziej komfortowym ustawieniu podobny do serii, a w najtwardszym jak najtwardszy :twisted:.

Wychodzi na to że kupię teina SSM, gdyż jest najtańszy, ma dobre opinie, ma górne mocowania z regulacją pochylenia koła, jest dostępny od ręki i z tego co mówi Mateush jest w najbardziej komfortowym ustawieniu troszkę twardszy od serii, a po utwardzeniu jest tak jak być powinno :twisted:. Czyli teoretycznie zawias akurat dla mnie :grin:

brus_ik
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: brus_ik » pt paź 31, 2008 17:48

Wszystko zależy od tego czy bardziej zależy Ci na komforcie czy na czasach - jak zwykle uniwersalnego rozwiązania nie ma ;)

Jak chcesz zawieszenie najbardziej nadające się na tor to z w.w również brał bym GC - głównie ze względu na fakt, że możesz sobie wybrać "spring rate".

Tein i Kw to dobre zawieszenia, ale w obu wypadkach są to zawieszenia NA ULICE (z opinii użytkowników jeżeli ma być bardziej uniwersalne tor/ulica to z tych dwóch KW v3) do codziennego użytku z możliwością regulacji siły tłumienia z progresywnymi sprężynami o raczej streetowych charakterystykach.

KW z serii competition z bardziej odpowiednimi na tor ch-kami sprężyn i amortyzatorów to wydatek rzędu 2300E + 600-700E za górne mocowania w DE - u nas pewnie trochę drożej.

Pozdr.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » pt paź 31, 2008 18:06

brus_ik pisze:Wszystko zależy od tego czy bardziej zależy Ci na komforcie czy na czasach
Na komforcie mi o tyle zależy żeby był w miarę znośny, a na czasach to już prawie w ogóle. Zawias chcę usztywnić na tor, żeby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy. Po prostu nie lubię jak samochód się przechyla. Odczuwam wówczas pewien dyskomfort :sad: . Czasy to już rzecz drugorzędna ;)

brus_ik
Posty: 94
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: brus_ik » pt paź 31, 2008 18:38

Niestety ale będziesz musiał wybrać.

Na długich szybkich zakrętach utwardzanie "regulowanych" amortyzatorów jest półśrodkiem bo samochód i tak się położy (w kwestii przechylania nadwozia twardy amorek pomaga głownie przy szybkich zmianach kierunku jazdy na szykanach itp.)

Na szybkim długim zakręcie potrzebujesz sztywniejszych stabilizatorów i sprężyn najlepiej z liniową charakterystyką, ale niestety komfort ucierpi - nie da rady tego pogodzić, a amortyzator skręcony na sztywno jest tylko półśrodkiem.

Jeżeli na prawdę ciągnie Cie na tor i nie będzie to 2-3 wypady w roku tylko bardziej regularne starty w rożnych imprezach i chcesz cały czas podnosić swoje umiejętności to moim zdaniem z tych trzech zawieszeń warto iść w stronę GC - ewentualnie można bez problemu zamówić do nich dwa komplety sprężyn...

Pozdr.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: kostek_ja » pt paź 31, 2008 20:29

Grubsze stabilizatory już mam więc też na pewno pomogą. Zobaczę jaki będzie efekt z teinem, a jeżeli dalej będzie za miękko to dalej będę kombinował. Zobaczymy jak to teraz będzie wyglądało i co mi jeszcze przeszkadza, może np. wymienię sprężyny na inne, a może zmienię gwint. Na razie najważniejsze to uruchomić samochód, dotrzeć silnik itd. Potem będę się martwił gdzie są jeszcze niedociągnięcia.

mateush
Site Admin
Posty: 1246
Rejestracja: pt paź 06, 2006 18:53
Auto: 997TT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie

Post autor: mateush » pt paź 31, 2008 21:15

brus_ik pisze:Jak chcesz zawieszenie najbardziej nadające się na tor to z w.w również brał bym GC - głównie ze względu na fakt, że możesz sobie wybrać "spring rate".
W Teinie tez mozna. W sumie to chyba w kazdym mozna.
Tzn nie przy zamowieniu, ale mozna bez problemu wymienic te dolaczone do zestawu na inne, nawet innego producenta. Tak robia ludzie w USA, ktorym nie pasuje standardowa sprezyna.
brus_ik pisze:Tein i Kw to dobre zawieszenia, ale w obu wypadkach są to zawieszenia NA ULICE (z opinii użytkowników jeżeli ma być bardziej uniwersalne tor/ulica to z tych dwóch KW v3) do codziennego użytku z możliwością regulacji siły tłumienia z progresywnymi sprężynami o raczej streetowych charakterystykach.
Zgodzie sie ze Tein ofertowany do M3 to dosyc uniwersalna opcja, ale porownalbym z nim KW v2.
V3 jest polke wyzej, ma regulacje bound i rebound, z tego wzgledu bardziej w strone "tor".
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zawieszenie

Post autor: Maros » sob lis 01, 2008 04:48

Z tego co zdążyłem wyczytać to potrzebujesz zawiasu na ulice z możliwością zabawy na torze, a do tego najlepszy będzie TEIN z EDFC.

ODPOWIEDZ