Zawieszenie
Re: Zawieszenie
Tein działa. Ale nie poprawia komfortu.
Re: Zawieszenie
A chociaż go nie obniża? Oczywiście w najbardziej komfortowym ustawieniuTein działa. Ale nie poprawia komfortu.

Re: Zawieszenie
Wracam do tematu. Tata w końcu zmienił samochód, więc komfort nie jest już zbyt dużym problemem
Kupiłem grubsze stabilizatory i powerflexy. Chciałbym też założyć gwint i w sumie nie bardzo wiem co wybrać. Zastanawiam się między bilsteinem PSS 10, teinem super street i zawieszeniem ground control takim jak ma Maros, który chyba najwięcej przetestował. I dlatego moje pytanie jest skierowane głównie do Marosa. Które z tych zawieszeń będzie najlepsze na torze?

Kupiłem grubsze stabilizatory i powerflexy. Chciałbym też założyć gwint i w sumie nie bardzo wiem co wybrać. Zastanawiam się między bilsteinem PSS 10, teinem super street i zawieszeniem ground control takim jak ma Maros, który chyba najwięcej przetestował. I dlatego moje pytanie jest skierowane głównie do Marosa. Które z tych zawieszeń będzie najlepsze na torze?
Re: Zawieszenie
Z calym szacunkiem, ale nie zauwazysz roznicy na torze miedzy tymi zawieszeniami.
W sumie to nikt z nas nie bylby w stanie, to jest ta sama polka.
Kieruj sie cena/dostepnoscia/wlasnymi preferencjami
W sumie to nikt z nas nie bylby w stanie, to jest ta sama polka.
Kieruj sie cena/dostepnoscia/wlasnymi preferencjami
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
Re: Zawieszenie
mateush pisze:nie zauwazysz roznicy na torze miedzy tymi zawieszeniami.
W sumie to nikt z nas nie bylby w stanie, to jest ta sama polka.
Bombel pisze:Ja jezdze na Bilsteinie, chyba PSS9 i tez jest OK, ale z autem nie dostalem klucza regulacji, wiec sie nie bardzo wypowiem...
To ja już nic nie rozumiemMaRoS pisze:Ekspert nie wie jakie ma zawiszenie![]()
![]()
Bombelku, jeździłem Twoim i jeździłem swoim i nie ma porównania imo.

- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Boś głupi! Ilu ludzi tyle opinii.
1. Ground Control 2. Tein 3. Bilstein (chciaż nie jeździłem na pss10 tylko 9)
Jeśli chodzi o jazde po torze to IMO GC naprawde robi najlepsze wrażenie, auto się prawie wogóle nie przechyla. Ale jest jedno ale... w teinie jest EDFC co jest mega plusem dla tego zawiasu.
1. Ground Control 2. Tein 3. Bilstein (chciaż nie jeździłem na pss10 tylko 9)
Jeśli chodzi o jazde po torze to IMO GC naprawde robi najlepsze wrażenie, auto się prawie wogóle nie przechyla. Ale jest jedno ale... w teinie jest EDFC co jest mega plusem dla tego zawiasu.
Re: Zawieszenie
Masz rację. Głupieję już od tych różnych opinii. W każdym razie dzięki za pomoc.
Re: Zawieszenie
Załóż sobie gwint KW ustaw na twardy i masz przyczepność jak w F1 i tatę z głowy 

Cytryk M3
Re: Zawieszenie
Jakoś KW do mnie nie przemawia. Tata zmienił samochód, gdyż nawet seria go drażniła na co dzień. Dla mnie seria jest na co dzień fajna, a nawet mogłaby być trochę twardsza. Nie chcę jednak jej strasznie spinać, gdyż samochodu mam zamiar znowu używać na co dzień i nie chcę żeby każda podróż nim była męczarnią. Dlatego szukam zawiasu który jest w najbardziej komfortowym ustawieniu podobny do serii, a w najtwardszym jak najtwardszy
.
Wychodzi na to że kupię teina SSM, gdyż jest najtańszy, ma dobre opinie, ma górne mocowania z regulacją pochylenia koła, jest dostępny od ręki i z tego co mówi Mateush jest w najbardziej komfortowym ustawieniu troszkę twardszy od serii, a po utwardzeniu jest tak jak być powinno
. Czyli teoretycznie zawias akurat dla mnie 

Wychodzi na to że kupię teina SSM, gdyż jest najtańszy, ma dobre opinie, ma górne mocowania z regulacją pochylenia koła, jest dostępny od ręki i z tego co mówi Mateush jest w najbardziej komfortowym ustawieniu troszkę twardszy od serii, a po utwardzeniu jest tak jak być powinno


-
- Posty: 94
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
- Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Wszystko zależy od tego czy bardziej zależy Ci na komforcie czy na czasach - jak zwykle uniwersalnego rozwiązania nie ma 
Jak chcesz zawieszenie najbardziej nadające się na tor to z w.w również brał bym GC - głównie ze względu na fakt, że możesz sobie wybrać "spring rate".
Tein i Kw to dobre zawieszenia, ale w obu wypadkach są to zawieszenia NA ULICE (z opinii użytkowników jeżeli ma być bardziej uniwersalne tor/ulica to z tych dwóch KW v3) do codziennego użytku z możliwością regulacji siły tłumienia z progresywnymi sprężynami o raczej streetowych charakterystykach.
KW z serii competition z bardziej odpowiednimi na tor ch-kami sprężyn i amortyzatorów to wydatek rzędu 2300E + 600-700E za górne mocowania w DE - u nas pewnie trochę drożej.
Pozdr.

Jak chcesz zawieszenie najbardziej nadające się na tor to z w.w również brał bym GC - głównie ze względu na fakt, że możesz sobie wybrać "spring rate".
Tein i Kw to dobre zawieszenia, ale w obu wypadkach są to zawieszenia NA ULICE (z opinii użytkowników jeżeli ma być bardziej uniwersalne tor/ulica to z tych dwóch KW v3) do codziennego użytku z możliwością regulacji siły tłumienia z progresywnymi sprężynami o raczej streetowych charakterystykach.
KW z serii competition z bardziej odpowiednimi na tor ch-kami sprężyn i amortyzatorów to wydatek rzędu 2300E + 600-700E za górne mocowania w DE - u nas pewnie trochę drożej.
Pozdr.
Re: Zawieszenie
Na komforcie mi o tyle zależy żeby był w miarę znośny, a na czasach to już prawie w ogóle. Zawias chcę usztywnić na tor, żeby czerpać jak najwięcej przyjemności z jazdy. Po prostu nie lubię jak samochód się przechyla. Odczuwam wówczas pewien dyskomfortbrus_ik pisze:Wszystko zależy od tego czy bardziej zależy Ci na komforcie czy na czasach


-
- Posty: 94
- Rejestracja: wt wrz 16, 2008 14:33
- Auto: M3 E46, M3 E36 S62B50, E30, X5
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Niestety ale będziesz musiał wybrać.
Na długich szybkich zakrętach utwardzanie "regulowanych" amortyzatorów jest półśrodkiem bo samochód i tak się położy (w kwestii przechylania nadwozia twardy amorek pomaga głownie przy szybkich zmianach kierunku jazdy na szykanach itp.)
Na szybkim długim zakręcie potrzebujesz sztywniejszych stabilizatorów i sprężyn najlepiej z liniową charakterystyką, ale niestety komfort ucierpi - nie da rady tego pogodzić, a amortyzator skręcony na sztywno jest tylko półśrodkiem.
Jeżeli na prawdę ciągnie Cie na tor i nie będzie to 2-3 wypady w roku tylko bardziej regularne starty w rożnych imprezach i chcesz cały czas podnosić swoje umiejętności to moim zdaniem z tych trzech zawieszeń warto iść w stronę GC - ewentualnie można bez problemu zamówić do nich dwa komplety sprężyn...
Pozdr.
Na długich szybkich zakrętach utwardzanie "regulowanych" amortyzatorów jest półśrodkiem bo samochód i tak się położy (w kwestii przechylania nadwozia twardy amorek pomaga głownie przy szybkich zmianach kierunku jazdy na szykanach itp.)
Na szybkim długim zakręcie potrzebujesz sztywniejszych stabilizatorów i sprężyn najlepiej z liniową charakterystyką, ale niestety komfort ucierpi - nie da rady tego pogodzić, a amortyzator skręcony na sztywno jest tylko półśrodkiem.
Jeżeli na prawdę ciągnie Cie na tor i nie będzie to 2-3 wypady w roku tylko bardziej regularne starty w rożnych imprezach i chcesz cały czas podnosić swoje umiejętności to moim zdaniem z tych trzech zawieszeń warto iść w stronę GC - ewentualnie można bez problemu zamówić do nich dwa komplety sprężyn...
Pozdr.
Re: Zawieszenie
Grubsze stabilizatory już mam więc też na pewno pomogą. Zobaczę jaki będzie efekt z teinem, a jeżeli dalej będzie za miękko to dalej będę kombinował. Zobaczymy jak to teraz będzie wyglądało i co mi jeszcze przeszkadza, może np. wymienię sprężyny na inne, a może zmienię gwint. Na razie najważniejsze to uruchomić samochód, dotrzeć silnik itd. Potem będę się martwił gdzie są jeszcze niedociągnięcia.
Re: Zawieszenie
W Teinie tez mozna. W sumie to chyba w kazdym mozna.brus_ik pisze:Jak chcesz zawieszenie najbardziej nadające się na tor to z w.w również brał bym GC - głównie ze względu na fakt, że możesz sobie wybrać "spring rate".
Tzn nie przy zamowieniu, ale mozna bez problemu wymienic te dolaczone do zestawu na inne, nawet innego producenta. Tak robia ludzie w USA, ktorym nie pasuje standardowa sprezyna.
Zgodzie sie ze Tein ofertowany do M3 to dosyc uniwersalna opcja, ale porownalbym z nim KW v2.brus_ik pisze:Tein i Kw to dobre zawieszenia, ale w obu wypadkach są to zawieszenia NA ULICE (z opinii użytkowników jeżeli ma być bardziej uniwersalne tor/ulica to z tych dwóch KW v3) do codziennego użytku z możliwością regulacji siły tłumienia z progresywnymi sprężynami o raczej streetowych charakterystykach.
V3 jest polke wyzej, ma regulacje bound i rebound, z tego wzgledu bardziej w strone "tor".
Zauważyłeś problem z forum? Napisz od mnie PW!
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zawieszenie
Z tego co zdążyłem wyczytać to potrzebujesz zawiasu na ulice z możliwością zabawy na torze, a do tego najlepszy będzie TEIN z EDFC.